טסים להודו? תנו לנו לתת לכם כמה טיפים – גזור ולשמור

India

בין אם אתם צעירים שסיימו את שירותם הצבאי, סטודנטים בחופשת הקיץ, או סתם אנשים שבאמצע החיים החליטו לעשות מעשה, לעצור הכל ולקחת חופשה קצרה מהחיים, הודו היא ללא ספק המקום בשבילכם.

הודו נחשבת כבר שנים רבות כיעד פופלרי עבור המטייל הישראלי, ומציעה שלל מקומות קסומים לטיול, אווירת חופש ורוגע שלא ניתן למצוא באף מקום, וכמובן – מחייה זולה במיוחד.

אז קניתם כרטיס, אתם כולכם מלאי התרגשות, כבר סיפרתם להורים ולחברים שלכם את הבשורה המשמחת, לקחתם חופש מהעבודה ואתם מוכנים לטיסה. תחילה, דעו כי טיסה להודו, שונה יחסית מטיסה למקומות אחרים, ועל כן מומלץ לקבל טיפים לטיסה מחברים או מכרים אשר שהו בה בעבר ויכולים לייעץ לכם בחוכמה. אופציה שניה היא לקרוא את המדריך הבא, אשר יעשה לכם קצת סדר בבלאגן וייתן לכם טיפים לטיסה מושלמת, רגועה, ובעיקר פשוטה.

  1. ויזה – בכל הנוגע לטיפים לטיסה להודו, הדבר הראשון שימליצו לכם לעשות במהירות האפשרית הוא ויזה להודו, כיוון שלוקח לה כשלושה שבועות להיות מוכנה. ויזה להודו קצת שונה במהותה מויזה לארצות הברית שכולנו מכירים. תחילה, דעו כי ויזה להודו ניתן לקבל רק מחברה אחת בארץ אשר נקראת "ש.מ אשרות", אשר נמצאת בתל אביב. לפני שאתם מגיעים אל החברה עצמה, מומלץ להכנס לאתר האינרטנט שלה ולמלא את טופס הויזה הארוך והמייגע. אך אל דאגה! על מנת להתמודד עם הטופס המסורבל, תוכלו למצוא שלל אתרי אינטרנט ופורומים בנושא הודו אשר ייראו לכם שלב אחר שלב כיצד למלא את הטופס. כמו כן, תוכלו להגיע ישירות לחברה עצמה, ולמלא את הטופס במחשבי החברה הנמצאים בה. חשוב לדעת כי קיימים שני סוגי ויזה להודו: האחת, לחודש ימים, אשר ניתן לקבל באופן אינטרנטי, ואילו השניה – למשך שישה חודשים, אשר ניתן לקבלה רק בהגעה פיזית למקום. עם זאת, הויזה המומלצת ביותר הינה ויזה לחצי שנה, כיוון שהיא יותר גמישה ולא מגבילה אתכם ב-30 ימים בלבד. טיפ חשוב בעת מילוי הטופס – סמנו במקום הראוי כי אתם מתכננים לצאת ולהכנס מהמדינה מספר פעמים. זאת על מנת לא להגביל את עצמכם בטיול.

    אישור כניסה להודו
    כך נראית ויזת תייר עד חצי שנה
  2. חיסונים – נחשב לטיפ חשוב במיוחד מתוך טיפים לטיסה להודו, ובכלל, לכל מדינה הנחשבת מדינה מתפתחת. חיסונים הם קריטיים במיוחד, וישמרו עליכם במקרים בהם תעקצו חלילה, או תחטפו מחלה כלשהי במקרה. על מנת לקבוע חיסונים לטיסה להודו, קבעו תור למרפאת מטיילים במקום הקרוב למגום מגוריכם. הגיעו עם פנקס חיסונים ותעודת זהות. במרפאה תקבלו טופס שאותו תצטרכו למלא, ומייד לאחר מכן תכנסו לרופא מומחה שייעץ לכם אילו חיסונים מותאמים לכם בהתייחס לחיסונים קודמים שעשיתם בעבר. לאחר מכן, תכנסו לחדר נוסף אשר שם תקבלו את החיסונים המתאימים.
  3. הגעה משדה התעופה אל היעד – אין ספק כי נחיתה במדינה זרה הינה תמיד דבר מרגש במיוחד. עם זאת, דעו כי בהודו קיימים מקומיים רבים אשר ינסו לעקוץ אתכם ממש כבר ביציאה שלכם משדה התעופה. על כן, אחד הטיפים לטיסה להודו המומלצים ביותר שקיימים, במיוחד אם אתם נוחתים בניו דלהי, קשור למוניות בשדה התעופה. כאשר תצאו משדה התעופה, יעוטו עליכם עשרות אנשים ברצון לקחת אתכם לבית המלון שלכם במונית שלהם. זכרו כי חלק מהם מתחזים, והדרך הבטוחה ביותר לקחת מונית משדה התעופה היא באמצעות עמדת ה-pre pay, אשר לא ניתן לפספס אותה. כאשר תעלו על מונית, הגדירו לנהג את המיקום המדויק אליו תרצו להגיע (כתובת המלון שלכם), ובמידה והוא נמצא באזור המיין באזר, התעלמו מאמרות כמו "המיין באזר סגור". ישראלים רבים נופלים בפח, ובגלל שחושבים שהמקום אכן סגור, וכתוצאה מכך נופלים לעוקץ כספי ומשלמים סכומים רבים על מקום לינה שבכלל לא תכננו לישון בו.

    ניו דלהי
    מיין באזר – בלאגן שכולו שלווה
  4. אל תסגרו כלום מראש – להודו יש אופי משלה, זמן משל עצמה ואווירה שונה בכל אזור. אל תגבילו את עצמכם (במידה ויש לכם זמן) עם כרטיסי טיסה / נסיעה מראש.
    כרטיסי טיסה ניתן לקנות מספר ימים לפני הטיסה ( יש המון טיסות פנימיות) המחירים לא משתנים בצורה דרסטית. כרטיסי רכבת זה עיניין של מזל, וכרטיסי סליפר מספיק 3-4 ימים ממועד הנסיעה.
    ישנן המון אפליקציות של טיסות ונסיעות לדוגמה make my trip, red bus , ola ועוד שנותנות לכם להזמין כרטיסים בקלות מבלי לצאת מהגסטאווס או המלון, כמובן שיש גם את סוכני השטח שייסיעו לכם בכל דבר תמורת תשלום קטן של עמלה.

  5. קחו אוויר בכל יעד חדש – חלק קטן בקסם של הודו הוא הייחודיות לכל יעד בהודו יש אופי משל עצמו, התרבות שונה, השפה שונה, המנהגים שונים, בקיצור הכל שונה. אל תשללו מקום ברגע שהגעתם אליו, יתכן ואחרי יום – יומיים התמונה פשוט תשתנה והמקום יפתח אליכם. כן כן זה קורה כל הזמן.

    צבועוניות בהודו
    קסם שלא ניתן לתאר במילים
  6. כסף – כל עוד אין מהפכות כספיות כמו מהפכת השטרות שהייתה בנובמבר 2016, ניתן למשוך כסף כמעט בכל מקום מכספמטים וסוכנים, העמלה לא גבוהה מידי ולכן מומלץ לשלם עמלה בתמורה ל"ביטוח" הכסף שלכם,
    בהודו אין יותר מידי גנבות אך אף לא נעים להסתובב עם מזומן.
    חשוב – תמיד תשאירו עליכם מזומן! בכל זאת מדובר במדינת עולם שלישי שרק לפני שנה הראתה לנו כמה חשוב להישאר עם מזומן בכיס!
    למידע נוסף על עמלות ושירותים היכנסו לאתר ישראכט חו"ל או לאתר של אחת מחברות האשראי אותו אתם מתכוונים לקחת איתכם להודו.

קצת על ביטוח לחו"ל

ביטוח רפואי לחו"ל הינו ביטוח שעושים בכל פעם כאשר אתם מתכננים לטוס לחו"ל, טרם היציאה מהארץ. את הביטוח ניתן לעשות דרך חברות ביטוח שונות, דרך ארגונים שונים או דרך קופות החולים בהן אתם חברים. ביטוח רפואי לחו"ל כולל בעצם ביטוח לכל אורך השהות שלכם בחו"ל, ומהווה כגורם ביטחון כלכלי במקרים של חס וחלילה תאונה כלשהי, מקרה חירום, חילוץ והצלה, הרס של חפצים, נפילה כלשהי, ביקור בבית החולים, מחלות ועוד. במקרים מסוימים הביטוח גם מכסה את ההוצאות הטיסה חזרה לישראל (זאת כאשר מדובר בתאונות קשות במיוחד).

איך מבצעים את הביטוח?

כמו לכל דבר בחיים, גם ביטוח רפואי לחו"ל מגיע במספר מסלולים שונים, השונים זה מזה ברמות הסיכון השונות. קיימות שלוש רמות, כאשר הרמה הגבוהה ביותר הוא ביטוח הכולל בתוכו ביטוח על נזקי ספורט אתגרי לתרמילאים. כאמור, מומלץ לכל אדם כאשר הוא טס לחו"ל, לא משנה להיכן, לבצע ביטוח רפואי לחו"ל. עם זאת קשה מאוד להשוות תאונה שיכולה להתרחש בחופשת בטן-גב ביוון, לבין תאונה שיכולה להגרם כתוצאה מסנפלינג בפרו. על כן, לכל אותם האנשים אשר מתכננים טיול תרמילאים בחו"ל, ביטוח רפואי לחו"ל מהווה כמעשה חשוב, משמועתי ועיקרי שעליכם לבצע טרם יציאתכם מהארץ.

לאחר שבדקתם את החברות השונות המציעות ביטוחים שונים, בעלי תעריפים שונים, דעו שחישוב התשלום נעשה לפי כמות הימים בהם אתם מתכננים לשהות בחול. התשלום הוא פר יום, מהרגע בו אתם יוצאים מהארץ ועד לרגע בו אתם חוזרים מהארץ.

ביטוח רפואי לחול הוא סופר חשוב עבור מטיילים, ולא פעם הציל ישראלים רבים אשר היו זקוקים לעזרה בדחיפות. חשוב לזכור כי לאחר שאתם רוכשים ביטוח רפואי לחו"ל, מומלץ להדפיס את הפוליסה ואת תנאי הפוליסה ולהכניס לתיק אותו אתם לוקחים איתכם לנסיעה. בנוסף, חשוב להכניס לזיכרון הטלפון את מספר החירום של המוקד של חברת הביטוח ממנה רכשתם את הביטוח. ביטוח רפואי בחו"ל הינו יעיל ויכול להציל חיים, לסייע לכם רבות, ובעיקר להקל עליכם כלכלית במקרים של נזקים קשים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *