עזבו אתכם מכסף, מעכשיו משלמים עם נקודות טיסה

נקודות טיסה

נקודות טיסה הינן פתרון מושלם להוזלת (ואף מימון) כרטיס הטיסה לחופשה הבאה שלכם.


למי שקצת מבולבל הנה סדר בבלאגן – נקודות טיסה הן הטבות מטעם חברות התעופה, הכוללות בתוכן את מועדון הנוסע המתמיד. תפקיד המועדון הוא טיפוח וביסוס יחסי הנאמנות של חברת התעופה עם קהל לקוחותיה. העקרון העומד מאחוריו פשוט – כל טיסה שחברי המועדון מבצעים בחברת התעופה הספציפית שבה הם חברים, מזכה אותם בנקודות, אשר בבוא העת יוכלו להיות מתורגמות לכרטיס טיסה או שדרוג למחלקת עסקים או מחלקה ראשונה.
השתייכות למועדון זה הינה יוקרתית ואקסקלוסיבית, ומתאימה לרוב לאנשים אשר מרבים לטוס לחו"ל, לכן רק אנשים אשר טסים פעמים רבות רוכשים מועדון זה.

מהו מועדון הנוסע המתמיד?

למקרה שתהיתם, מועדון הנוסע המתמיד איננה כלל וכלל המצאה ישראלית, שכן המועדון הראשון שנפתח היה של חברת "אמריקן איירליינס", בשנת 1981. בעקבות ההצלחה המסחררת, החלו חברות נוספות להקים את מועדון הנוסע המתמיד כפטריות לאחר הגשם.
עצם פועלו של מועדון הנוסע המתמיד, יוצר מצב אשר שני הצדדים יוצאים ממנו מורווחים. חברי המועדון נהנים מצבירת ומימוש נקודות טיסה אשר מתורגמות להטבות רבות, ואילו חברות התעופה זוכות בקהל לקוחות נאמן לאורך שנים. בנוסף, החברות השונות מצטיירות כבעלות מועדון יוקרתי שלא כולם יכולים להשתייך אליו. באמצעותו הן גורמות לחברי המועדון להמשיך ולקנות רק דרכן את כרטיסי הטיסה, לזכות בהטבות בזכות נקודות הטיסה ולהראות לעולם כמה שווה להיות חלק ממועדון זה, כל טיסה וטיסה מזכה את הנוסע בנקודות זכות העומדות לרשותו, באמצעות אותם נקודות ניתן לזכות בהטבות רבות ומשתלמות ביותר, אלו אשר מרבים לטוס ולממש את הטבותיהם יכולים להעיד ולספר עד כמה ההטבות הללו משתלמות פעמים רבות.

איך צוברים נקודות טיסה?

לאחרונה ניתן לראות כי מדיניות מועדון הנוסע המתמיד בחברות השונות עברה שדרוג קל במספר מובנים. תחילה, החלו חברות תעופה מסוימות לעבוד בשיתוף פעולה בכל הנוגע לעניין נקודות טיסה. מצב זה הוביל לכך שניתן לצבור נקודות טיסה גם בטיסות של חברות אחרות ולאו דווקא מהחברה בה אתם חברי מועדון הנוסע המתמיד.
שנית, צבירת הנקודות כיום אינה חייבת להיות אך ורק מרכישת כרטיסי טיסה, שכן חברות רבות (ביניהן חברות אשראי, חברות מלונות ועוד) החלו להעניק נקודות טיסה מרכישות מוצריהן. שיתוף פעולה זה גורם גם לחברות שונות למשוך לקוחות באמצעות נקודות טיסה של חברי מועדון הנוסע המתמיד, וגם מאפשר לאותם לקוחות דרכים נוספות ומגוונות לצבירת נקודות טיסה.

מלבד זאת, חשוב לדעת כי מועדונים רבים מדרגים את לקוחותיהם על פי הקצב בו הם צוברים את נקודות הטיסה, ובשל כך מעניקים להם מעמד של לקוח מועדף במועדון. הטבות של לקוח מועדף מזכות אותו בין היתר בפטור מתשלום על משקל כבודה חורג, עדיפות גבוהה לשדרוג מחלקה, גישה לטרקליני האחמי"ם בשדה התעופה ועוד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *